onsdag 25 februari 2009

Seriekoll - Del 3

Damernas division 1 södra kan bara sluta på ett sätt! Kärra HF spelar kommande år i damernas elitserie och med rätt värvningar kan det bli en riktigt trevlig upplevelse.

Matchen mot Hisingen kan komma att bli avgörande, men med tanke på att Kärra numera har Hisingens bästa spelare borde detta vara en mumsbit för det svartklädda hisingslaget!

Kvalplatserna upp till elitserien tas av Hisingen och tas av Sävsjö gissar jag på som i dagsläget har en match mindre spelad än konkurenten Höör.

I botten är Torslanda klara för nedflyttning. I övrigt så möter Sports damer Lysekil och Skövdes tjejer Lysekil innan serien är avklarad. Således har Lysekil mycket i egna händer om man vill ta en kvalplats. Sport tror jag nämligen klarar av att hålla sig kvar. Skövde får det tufft, men slår man Lysekil så klarar man kval.

Partille och Kungälv spelar även nästa säsong i div 1. Kungälv som innan säsongens start tippades i topp och har inte riktigt motsvarat detta. Vad det beror på har jag ingen aning om, men ni som läser är mer än välkomna att lämna eran åsikt om saken.

Någon som är gemensamt för divisionerna, södra och norra är att de bara innehåller 11 lag. Nästa år lär det bli 12 i varje. Frågan är hur uppflyttning och nedflyttning här går till? Jag har inte stenkoll här måste jag säga. Lovar att återkomma i ärendet!

Herrarnas div 1 norra blir morgondagens nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar