fredag 13 februari 2009

El classico!

Tror att det stavas så. Handbollens motsvarighet går av stapeln i helgen. Barcelona möter Ciudad Real i Champions League och det bästa av allt är att du kan se matchen live! www.ehfcl.com är det som gäller. Det finns fler härligheter att bevittna för den som vill. Puuhhh!!

Nathalie Hagman i a-landslaget, så rätt! Tror inte att det finns någon tjej/dam i hela Sverige som har så mycket handboll i kroppen som hon har! Jag tycker mig veta då jag tränade henne i ett år, hennes första år i Skuru. För er som undrar om jag har rätt eller bara vill se henne spela... Ja, hon spelar med det U-landslag som spelar UEM-kval i Linköping. Tro mig, bara att se henne spela är värt entrépengen!

NKIK-ÖSK på söndag... Wuuvvva! Vilken spänning! Trots att det kanske formmässigt inte stämmer så säger min känsla NKIK, men jag har ju haft fel förrut...

Hoppas att ni läsare uppskattade inlägget från Spanien. Själv tyckte jag att det var intressant och trivsam läsning.

Lycka till alla lag från Östergötland i helgen! LHK har exempelvis viktigt match mot Örebro SK. 2 poäng där och läget ser klart ljusare ut. För övrigt för kapten Svantesson comeback i denna match. Gött mos!

Det finns fler ljuspunkter i helgen, men tror att jag tjötat klart för ikväll...

1 kommentar:

  1. El ganador fue Ciudad Real!

    För övrigt stavas det med ett s men jag kan helt klart hålla med om att det är handbollens "el clásico" men med den skillnaden att vinnaren alltid är densamma!

    SvaraRadera