måndag 5 januari 2009

En sak i skallen

Javisst pågår det både TAIK-blixt, Hallbyboll, seriestartet och massa annat, men det som är på de flestas läppar borde väl vara vårt landslag? Eller som i dagarna, våra landslag! Det är två som som är i farten i Skåne.

Media skriver om duellerna som skall avgöra vilka som skall få spela VM. Väldigt lite fokus på vad man håller på med på plan i spel och i tankesätt.

Vilka som skall få följa med till VM, är som jag tidigare skrivet säkert till 90% klart. Staffan och Ola coacher det lag man vill ha i VM det är jag övertygad om. De 3 matcher man nu har tillsammans är en stor del av förberedelse och då har man inte råd med att latja med spelare fram och tillbaks.

Jag tycker att Fahlgren är närmare än Fredrik Larsson.
Jag tycker att Janne Lennartsson är klar förstakant på högersidan.
Per skall vara föremålvakt, Palicka 2:a. Han är van att vara tvåa, han är det i sitt lag, Kiel. 2:a och medveten om sin roll är något inte alla behärskar!
Jag tycker massa mer också. Vilka alternativ har vi som V9? Nu spelar Jonas där, men han spelar M9 i Ålborg och det syns ibland.
Lukas, Doder, Jonas och vem mer?

Imon smäller det mot Tunisen, det kan bli riktigt skoj! Tv 4 sport sänder!

Passar på att nämna att JSM, steg 4 spelas i Linköping kommande helg. Inte ofta Östergötland får se såpass bra juniorlag. Ett antal U-landslagstjejer!

Go afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar