onsdag 21 januari 2009

3 gånger K

Kim kan kasta! Kim kan kampen! Kim kan karate?

Senaste imorse var den igång igen. Debatten om att Kim måste skjuta mer! En motfråga... Hade Sverige vunnit med 34 - 30 om Kim skjutit 7-8 skott till? Hade man vunnit med fler mål? Hade man vunnit alls?

- Jag kunde inte bry mig mindre om vad folk säger sålänge vi vinner, något sådant sa Kim.

Jag säger bara en sak: - BRA SAGT!

Sverige har än sålänge bara mött offensiva försvar, ibland riktigt offensiva. Blir det då 9-metarnas roll att skjuta från 12 meter? I ett svenskt lag? Nej, naturligtvis inte! Jonas och Kim kommer att lossa när det behövs, det är jag övertygad om! Dessutom är Kim riktigt bra på att spela fram andra och spelet med Doder och Jonas har funkat riktigt bra stundtals, men viktigast av allt... Det har varit väldigt få svackor i spelet. Sånt man tappar matcher på...

Försvarsspelet, framspelningarna och en del annat. Det är mycket som är bra med Kims spel!

Kims kanon kan!

1 kommentar:

  1. Helrätt, idag mot kroatin log han bakom ett antal framspelningar till både jonas och doder. Och från mitt perspektiv fick han mer än godkänt idag mot kroatien. Men ja antar vad som kommer stå i tidningen imorrn....

    SvaraRadera