torsdag 8 januari 2009

Dags för Junior-SM

Ja, jag säger junior-SM. Det korrekta namnet skall tydligen vara USM för juniorer. Ungdoms-SM alltså. SM för juniorer helt enkelt!

Linköping får besök av en gäng bra spelare! Det heter "en go gäng" i Partille, så rätta mig inte här nu mina stavningspoliser. Kärra HF, landets bästa ungdomslag på fler år. Frågan är när ett sådant bra lag kommer att spela i Sverige igen!? Något att titta på, tro mig!

H43/Lundagård, Linne och Kroppskultur är även de lag med fina traditioner och bra spelare. Av de spelare som spelar i sporthallen i helgen skulle man säkerligen kunna ta ut ett rätt bra u-landslag faktiskt!

Målvakter: Både My Almqvist i RP och Therese Wislander i Kärra är mycket duktiga målvakter! Övriga lags sista utpost kan jag inte så bra.
9m: Här kryllar det av bra spelare! Kjellström, Hildeby, Petersén, Larsson i Kärra. Tellenmark, Engdahl i Lundagård. Jakobsson, Janzon i hemmalaget. Fler kommer säkert att märkas under helgen!
K6: Dafé i Kärra, en av landets bästa v6, även på seniornivå!
M6: Candemark i RP och Enhörning i Kroppskultur är bland landets bästa på denna position!

Kan bli en riktig handbollsfest detta! Kolla in http://www.rpif.se/ och www.laget.se/rpifdamer för mera information om helgen...

1 kommentar:

  1. Hade varit intressant med en redogörelse för vad du tycker om handbollsklimatet i stan!

    Träningsmöjligheter, publikintresse, rekrytering av spelare till vår sport.

    Kanske även en jämförelse med Sthlm och Partille?

    /Andreas

    SvaraRadera