onsdag 28 januari 2009

Bara nästan...

Det va nästan att jag fick rätt om Norge, men laget hade inga roliga sista minutrar. Skulle inte vilja vara i deras kläder efter slutsignalen. Polen i semifinal istället, ett Polen Sverige slog i höstas. Det är möjligt att jag inte har rätt, men jag menar ändå att Sveriges sida var tuffare. Vi får väl se hur Kroatien och Frankrike klarar sig mot Danmark och Polen.

Fredagskvällen, med semifinalerna på tapeten kommer att bli en riktigt skön upplevelse. Hur TV 4 sänder är ännu inte klart, besked kommer under onsdagen enligt deras hemsida. 17.30 och 20.30 spelas matcherna om jag inte är helt fel ute.

Det var också nästan som Slovakien kom ikapp...

Doder var stekhet igår! Jonas andra halvlek riktigt bra! Per visade igår att han skall vara nummer 1! Falle får godkänt, kul att han spelade så mycket! Kim var också bra, framför allt i 1:a halvlek!

Det finns olika sätt att resonera vad gäller straffar. Ett sätt är att inte bestämma innan utan ta den spelaren som är het i matchen. Kanske Sverige skall prova det? För mig handlar det att som straffskytt ha 3, 4 riktigt bra varianter. Jag brukar säga att om du som straffskytt skjuter så pass bra straffar så att målvakten måste göra en riktigt bra räddning, ja, då har du bra förutsättningar för att göra mål i alla fall!

Idag är det inga matcher alls....

17.30, torsdag, spelar Sverige mot Serbien. Bra träning inför kvalmatcherna mot Montenegro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar