måndag 11 januari 2010

Vägen fram!

Vägen fram tills EM börjar är inte speciellt lång längre. Att döma av matcherna mot Portugal ligger nog ändå Sverige skapligt till för att prestera bra i EM. Laget kommer att vara påläst, man kommer att utnyttja det man har på bästa sätt och säkert ha ett bra målvaktsspel. Straffskytte har man också bra numera.

Hur långt detta räcker är såklart svårt att sia om. Jag tror att man kan störa de bästa lagen, jag tror att man kan vinna mot de bästa lagen. Som i alla andra turerningar gäller det att göra de bästa matcherna när det är som viktigast. Gruppen man spelar i är ingen lätt grupp, men vinner man rätt matcher så tar man med sig poäng och har en fördel i spelet som följer, mellanrundan.

19/1 infaller om drygt en vecka...

Arrhenius är förstaval på m6? Jo, skulle tro det!
Lennartsson eller Ekberg? Janne vill jag ha!
Källman på v6.
Kim, Doder och Lukas på 9m.
I mål, Beutler... fast egentligen Per Sandström!

14:00, idag, dvs måndag släpper Ola och Staffan den riktiga truppen till EM!

2 kommentarer:

  1. I mål skulle jag rösta på Andresson :O

    SvaraRadera
  2. Tycker Ekberg alla gånger framför Lennartsson!
    Sen förstår jag att du gillar Per Sandström men han kommer aldrig mer stå i ett svenskt landslag, och du vet säkert också varför.

    SvaraRadera