söndag 17 januari 2010

Ett svagare Tyskland

Tyskland är lite av motsatsen till Polen för mig. Mindre och mindre skoj att se på och ett lag som inte alls är lika starkt som för 2-4 år sen. Man vann ju hemma-VM 2007 om jag inte minns fel.

Laget har visserligen en bra åldersstruktur och många spelare som spelar i värdens tuffaste handbollsliga, den tyska. Jag tycker dock att man saknar de riktigt stora stjärnorna och man har inte övertygat i matcherna inför EM, förlust mot Island bland annat.

Herr Brandt är en klok coach, men som Per Carlén en gång sa, "Man kan inte trolla med knäna"

Holger Glandorf är en en vass skytt från h9. I spelet är han inte lika bra, men han gör sina mål, den saken är klar. På andra sidan har, v9, har man Lars Kaufmann. En kille som har ett tungt och bra skott! Dessutom har man Michael Kraus som agerar med kanske värdens snabbast skott.

På 6m är man inte lika starka som förut. Om jag inte har fel så kommer Torsten Jansen att gå ta ett tungt lass på v6. Sebastian Preiss saknas vilket försvagar pivotspelet.

De stora tyskarna saknar liret och spelarna som ordentligt sticker ut! Jag tror att man kan få det riktigt svårt att ens ta sig vidare!

Lite tyska videoklipp: Den berömda tyska näven!, Holger Glandorf, Lars Kaufmann

Ikväll eller imorgon blir det ännu mera EM!
Kan vi få lite tips om vem som vinner?

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken massa bra information inför EM, om spelare lag och allt möjligt intressant!! Kul!

    SvaraRadera