onsdag 5 januari 2011

Nytt år

Nytt år och snart VM! Med denna skrift inviger jag bloggandet 2011. Jag har numera med mig Andreas och Johan som inom kort gör debut på bloggen. Spännande!

Sverige har redan spelat 2 matcher, mot Tyskland och mot Norge. Matchen igår var mot Norge och sågs på Tv4 sport. Sverige vann stort och visst fick vi en del goa besked.

Jonas Källman och Fredrik Petersén är bägge 2 mycket bra spelare.

Källman, till vardags i Ciudad Real är chef i Sveriges 5-1 då man ser ut att spela ett 5-1 inspirerat av just Källmans klubb. Framåt är Jonas duktig i läget, han är ofta uppe i fas 1 och blir viktig bakåt då han också spelar 2:a i 6-0. Tidigare i landslaget har herr Källman missat en del i fas 1, vilket har gjort att han ifrågasatts av Sveriges handbollspublik. I mina ögon är Källman en av lagets viktigaste spelare och jag ser sällan honom göra en dålig match.

Petersén är minst lika bra i fas 1 som sin kollega på v6. Bakåt är Fredrik numera duktig då han i sitt danska klubblag fått agera i en del centrala roller såsom centerspelare. I läget är han också bra och har en enorm målkänsla och speed.

Tillsammans med höger 9 är vänster 6 Sveriges bästa position enligt mig. Skall bli skoj att se hur det går för våra kantspelare under VM!

--------------------------------------------

Kommande helg spelas Sverigecupen, spelplats Katrineholm. Östergötlands tjejer och killar har bra chanser att nå a-slutspel om man går in för uppgiften med 100% fokus. Fler rapporter lär följa...

Nu väntar vi på Johans och Andreas debutskrifter...

GOD FORTSÄTTNING

1 kommentar:

  1. Vilken superblogg... Dom andra två bidrar enormt.

    SvaraRadera