torsdag 30 december 2010

Tågresande

Ett SJ-tåg som kommer i tid, det är min upplevelse just nu. Snart hemma i Linköping efter några dagar i Lund där jag sett, hört och upplevt massa handboll.

Fick äran att bo med min gamla klubb Skuru och deras F94/95 och F96. Trevliga ledare och duktiga tjejer. Att se och uppleva ungdomshandbollen på nära håll ger verkligen en inblick i hur olika man kan välja att utbilda och utveckla unga spelare. Både positiva och negativa upplevelser måste jag säga...

Finaldagen bjöd på få överraskningar och en rätt så fylld Lund arena. Han också med att se NHKs pojkar 95 som vann b-finalen. Laget hade en tuff grupp och skulle säkert ha tagit sig till a-slutspel i en annan grupp. Dock var man några mål efter de bästa lagen. Det saknas lite granna i hårt och bra försvarsjobb tycker jag, jämfört med de bästa tyska lag som jag såg. Träna försvar alla ungdomar, viktigt, viktigt...

Gott nytt år alla handbollare, vi hörs 2011!

Erik

1 kommentar:

  1. Gott nytt år önskar 2 läsare, Magda och Lina

    SvaraRadera