fredag 12 mars 2010

Slutet

Slutet för Kim Andersson i landslaget i och med hemma-VM i Sverige. Då är Kim 28 år gammal!

Någon jag pratat med tycker det är bra, att det inte var en dag för tidigt! Någon annan menar att han slutar för att han aldrig fått vinna något med landslaget.

Kim själv säger, enligt pressen att hans kropp inte klarar det. 28 år gammal? Tyska ligan är riktigt tuff förvisso, men det finns ju spelare som är en bra bit över 28 år som klarar detta. Med Oscar Carlén som avlastare, skulle det inte gå då? Är spelet med landslaget såååå tufft?

Det handlar naturligtvis om att när du är med landslaget så får du inte den tid du kanske behöver att återhämta dig. Den tiden finns när de andra göbbarna spelar med landslagen.

Vad tycker då jag om detta?

Synd, mycket synd! Kim är en av våra bästa och mycket viktig för spelet.

Ta bort bindeln från Kim, låt honom fokusera enbart på handbollsspelet och ge honom nya förutsättningar i landslaget, förutsättningar han gillar! Tycker man att spel i blågult är skoj så vill man vara med, eller!?!?

Sätt bindeln på Källman eller på Lukas!

Kims beslut är olyckligt, det tycker jag! Vem skall spela h9:a efter Carlén? Jacobsson har fysiken, men måste nog bli proffs utomlands för att ta nästa steg.

Vi får la se, men jag hoppas att Kim vill vara med igen!

eRPing klara för div 3! Grattis! Herrarna alltså... eller mer pojkarna...

2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att det var på tiden att Kim Andersson slutar att spela i landslaget, Det finns bättre spelare som kan ta över nu när Kim Andersson är borta från landslaget.

    M.V.H En gammal handbollsspelare

    SvaraRadera
  2. JAG TYCKER DET ÄR EN SKAM ATT HAN SLUAR OCH JAG TROR INTE PÅ ATT HAN KOMMER ATT LÄGGA AV I LANDSLAGET!! HAR HAN OCH AHLM SLUTIT EN PAKT OM ATT INTE SPELA FÖR LANDLAGET ELLER?? mesar är vad dom är. dock förstår jag om kim uppskattar den tid då han kan vara med sin familj.

    SvaraRadera