onsdag 8 december 2010

Vilken svenskdag

Dubbla vinster som ger en skoj framtid. Damerna är på allvar med redan nu i snacket om topp 8. Matchen mot Ukraina känns om möjligt ännu viktigare nu, i positiv bemärkelse om någon förstår vad jag menar då!?

Herrlaget gjorde en klart godkänd insats. Kim, Oscar, Dalibor och Jonas sköt en del riktigt goa skott vilket både är skoj att se och ack, ack så viktigt inför VM.

Kantspelare har vi som är bra, vi har målvakterna som är bra. Jag tror heller inte att skytten kommer att vara några problem. Däremot fas 2, där har landslaget lite att fundera på. Eller vill man inte trycka i fas 2? När försvarsspelarna får bollen på väg upp så känns det nästan som att de väntar in motståndarnas byten.

Med tanke på vad Stenbäcken gör i CL och vad Kim E gör i elitserien så tror jag att V9-positionen är löst på sikt. I dagsläget funkar Jonas bra där och Kim/Stenbäcken känns tillräckligt mogna för att lasta av. Stenbäcken har lite för många tekniska i CL, men det är mest när han blir trött och så länge spelar han inte i landslaget i sträck tidsmässigt sätt.

Doder, Lukas, Jonas i mitten känns också OK. Skulle vara skoj om svensk handboll fick fram en stor m9:a i framtiden. Tror man skulle må bra av att ha bägge och. Gottfridsson kanske?

Lycka till Sverige mot Danmark!

Roberts, Hagman, Gulldén, Jacobsen o CO gjorde det väldigt få trodde, man slog Tyskland. Det är riktigt bra gjort med tanke på att dessa spelare knappt fått köpa sin första vinflaska på bolaget. Hagman får nöja sig med bubbelvatten fortfarande då hon bara är 91:a. Nästan gåshud med tanke på vad detta kan bli i framtiden. Inte ett dugg förvånad då Hagmans absoluta styrka är att hon alltid gör det hon kan, oavsett vad som står på andra sidan. Roberts känner jag inte lika bra, men verkar vara lite samma grej där. Skoj att se och så rätt av Per och Magnus att ta med dessa tjejer.

Sabine Jacobsen har jag aldrig sett bättre, hon verkar ha bestämt sig ordentligt för att bli en bra handbollsspelare.

Jag har inte nämnt m6 i något av våra landslag. Nej, för det verkar vara det gemensamma problemet offensivt. Där har vi något att jobba på. I våra ungdomslandslag har vi inga extrema m6or heller. På tjejsidan finns Anna Lagerqvist, Lugi (-93) som är det bästa jag sett under mina år som tränare. För sin ålder alltså... På killsidan finns? Ja, Nilsson (-90), men det är ett par år fys bort tror jag. Barud kanske?

Idag ser svenska folket på...

Onsdag 8 december
1730 TV4 Sverige - Ukraina, EM damer
2025 TV4Sport Sverige - Danmark, World Cup/För-VM herrar

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar