måndag 10 augusti 2009

Vinnarskalle!

En avskedsmatch som egentligen inte betydde något alls! Ändå så fanns det underbara grejer i Lövgrens avskedsmatch. Efter 5 minuter så får Världslaget straff och direkt är Omayer på domaren och är mer bitter än Robert Gustavsson som Tony Rickardsson, mycket allså! Den blicken i den matchen, snacka om att han alltid vill vinna och ta alla bollar! Mer sånt, fast kanske inte för mycket, men snacka om vinnare i alla fall!

Träningsmatcherna runt om har börjar att komma igång, framför allt söderut verkar det som om man skall tro heh.nu som rapporterar frisk.

I Östergötland har jag faktiskt inte hört något alls. LHK spelar på måndag mot Mantorp vet jag, annars är det lungt...

LHKs trupp är nu uttagen kan jag meddela, mer om det senare i veckan troligtvis!

Mellansvenska handbollförbundet skall ha årsmöte snart och det verkar vara lite halvkaos med tävlingskommité som avgått, tävlingskonsulent som fått lämna jobbet m.m. Spelprogrammen finns ännu inte ute, just av den anledningen.

Kapten för Östergötlands juniorelitlag, damer borde snart presenteras tycker jag! I december skall det spelas. Killarna har inte heller de haft träningar än. Direktiven från utbildningskommitén på mellansvenska menar att första träningen redan skall vara avklarad, i april/maj. När jag bodde i Sthlm var allt sånt här självklart, men i och med att folk får lämna jobbet så kanske vi har en förklarning.

Låt oss se till spelarna och komma igång med detta nu!

Annars? Jo, då nu börjar det...

1 kommentar:

  1. Finns det någon klarhet om vem som tar hand om Juniorelit lagen?

    SvaraRadera