fredag 7 augusti 2009

Läget i Linköpings HK

Då jag från olika håll fått en del frågor och vad jag förstår så finns det en del intresserade som undrar vad som pågår inom LHK - Linköpings HK. Jag skall sammanfatta lite sett ur det sportsliga perspektivet.

Som ny, huvudansvarig tränare kommer jag ifrån en försäsong i maj/juni med ett leende på läpparna. Träningarna har var varit roliga och det finns många bra spelare i laget. Många bra träningspass och en fysisk utveckling talar sitt tydliga språk.

Angående utebliven information om hemsidan så håller den på att göras om. Information från sportchefen Per kommer säkerligen inom kort för er som vill veta mera om saker och ting.

Assisterande tränare är på gång vilket innebär att vi kommer att vara en huvudansvarig tränare, en assisterande samt en målvaktstränare. Trupper kommer att vara på 18-20 spelare och den tas ut inom en vecka.

Den 17 Augusti möter vi Mantorp i Sporthallen, start ca 18.00.
Den 8 September gästas vi av IVH Västerås, 20.00 ca startar den matchen.
I övrigt spelar vi 4 matcher under helgen 22-23 Augusti, turnerning på Lidingö.
Vi spelar träningsmatch den 29 Augusti i Katrineholm mot just Lidingö.
Tänkt är också ytterligare 1 match mot Mantorp samt match/matcher mot LIF Blå.

I höst kommer det säkerligen ligga en hel del information på www.linkopingshk.se, men av förekommen anledning så hoppas jag att alla handbollsintresserade i Linköping nu fått sin dos om LHK? Om inte skriv gärna frågor som kommentarer här på bloggen så skall jag försöka att besvara dessa.

Till sist kan jag meddela att alla LHKs matcher, såväl hemma som borta ligger på www.rpif.se och www.handboll.info.

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar