söndag 16 augusti 2009

Första matchen och TV-efterfrågan

Imorgon spelar LHK sin första match för säsongen. Detsamma gäller ju Mantorp som är på besök i sporthallen, 18.00...

Jag söker och söker, men inte så mycket handboll på TV eller internet än. Inte har jag hittat något i alla fall. De både U-landslagen får ingen tid på internet heller mig veterligen. Tråkigt, hade varit skoj att se!

En söndag fylld av friidrott får mig att fundera på vilken eller vilka sporter som skulle kunna vara något för handbollsspelare att träna extra med. Förra helgen spelade jag squash och det var riktigt jobbigt och fötterna var ju inte stilla alls. Friidrott kanske ändå är det sport som vi handbollare skulle må bäst av att träna? Springa rätt, snabbt och hoppa lätt och högt.

Brottning, badminton, boxning är andra förslag.

En del cuper spelas nu under försäsongen. Intressant för oss östgötar är Eskil cup. Skall försöka att rapportera en del om jag får veta något!

2 kommentarer:

  1. Personligen så tror jag att man har en övertro till friidrottsträning inom handboll (och övriga sporter med för den delen). Bolt riskerar aldrig att få en knuff i sidled av Gay och behöver inte vrida på huvudet för att ta emot ett målvaktsutkast. Näe, träna handboll istället!

    Kroppen blir bättre på det den tränar på.

    SvaraRadera
  2. Boxning! Koordination, balans och överkropp samt snabba reflexer. Lägger man till hopp och spänst och mycket medicinboll så har man ett bra komplement om handbollspassen blir för många och enformiga.
    Ungdomsledaren

    SvaraRadera