tisdag 18 augusti 2009

Säsongen igång

Inte bara spelarna är igång, så också delar av Linköpings handbollspublik! Väldigt roligt med så mycket folk på en träningsmatch! Hoppas att alla kommer tillbaks, både på herr- och dammatcherna!

Jaafar, i LHKs mål bjöd på tårta igår! Det var han värd efter den halvleken! Hoppas att Ted tog två bitar, satan va han sprang!

Förresten så är det inte så långt kvar tills dam 2:an har seriestart. 12 September smäller det. Då spelar även herr 2:an sina första matcher.

Funderade igår lite granna. Vad är det som gör att folk kommer till en handbollshall och tittar. Är inte profilerna grymt viktiga? Tänk er om LHK skulle låna in Doder en match. 1500 på läktarna då? Eller är det bara lagen som gör att folk tittar? Möjligheten att umgås? Saker att göra? Jag tror på det extra... Profilerna! Klart att det hör till att gilla själva spelet, men ändå! Umeås damer i fotboll hade ju överlägset bästa snitten i serien på bortaplan. Marta spelade där innan. Nu lär snittet inte vara detsamma utan henne!

Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå och se LVC spela volleyboll om jag fick se de långa männen från andra sidan klotet! Linköpings fotbollsdamer har även de profiler. Om de lyckas i kommande mästerskap med landslaget blir det säkert fler som kommer och tittar?!

Så, därför är jag numera en inbiten Barcafan... i FOTBOLL, det är ju inte min grej. Spelar roll, Zlatan spelar ju!!

Nedräkning sker, Zlatan spelar imorgon kväll...
Nedräkning sker, för i nästa match på hemmaplan för LHK skall publiken allt kunna hitta profiler som man alltid vill se!

1 kommentar:

  1. Det är både lag och profil.
    För "bondlag" som Mantorp och Vadstena är laget viktigast medan i storstäder med många lag och sport på (ofta) högre nivå är det profilerna som lockar.

    /romlin, Informations- och utbildningsansvarig i Mantorps IF/HF (i alla fall en vecka till)

    SvaraRadera