lördag 6 november 2010

Angående EM

Jo, det skrivs för lite om EM, för lite om landslaget och för liten är också debatten kring vilka spelare som skall vara med eller inte, MEN...

... det är väl inget nytt? Det skrivs alltid lite i media...

Saknaden av spelglädje var mycket riktigt en laggrej och inte något Jonas saknade personligen. Danska ligan är ju skoj!

Var på besök i GBG för några dagar sedan. Såg både herrar och damer Sävehof träna. Svenska mästarna således. Medvetenheten om vad man gör på plan och passningskvalité var det som slog mig mest om jag jämför med RPs div 1 norra. Tempot är LÅNGT ifrån! Ett skoj besök och lärorikt...

Strax efter nyår spelar landslaget dubbelmatcher mot Norge. En i Norge, en i Sverige. Jag vill se Jernemyr i laget då! Inget snack om saken...

Bara 2 månader kvar till Sverigecupen... För er som vill kolla in Östergötlands pojkar så finns www.laget.se/p95ost. En skoj höst väntar för dessa pojkar, helt klart...

Är i Sthlm och håller en TS2:a när detta skrivs. Många ödmjuka, seriösa tränare på plats som jag upplever har förståelse för vad som är viktigt när man tränar ungdomar som skall bli duktiga handbollsspelare. Jag tycker mig se alltför många resultatinriktade tränare i unga år. Här på kursen handlar det om att utbilda spelarnas individuella kvalitéer och sedan samarbeten. Utveckling ger resultat, glöm aldrig det!

6 kommentarer:

  1. Du som är tränare. Hur ska man tänka för att komma långt inom handboll? Vad har du för råd?

    SvaraRadera
  2. Hej tränare!

    Vore kul om du kunde lägga ut lite bilder, träningspass osv,...


    Tack för en trevlig blogg,

    Mvh Petra

    SvaraRadera
  3. Jag såg oxå tv4 inslaget där jonas larholm beklagade att han saknar spelglädje..tror tyvärr inte att det stämmer som bengt f med övriga påstår att han skulle ha felciterats, tror partajandet börjar ta ut sin rätt, han ser sliten ut...

    Hälsningar Götet!

    SvaraRadera
  4. Ursäkta kanske fel forum? När börjar handbolls VM eller EM?

    SvaraRadera
  5. Kan du inte göra ett inlägg i bloggen?!

    SvaraRadera