onsdag 20 oktober 2010

Funderingar...

Fortfarande sitter känslan från i söndags i, skön sådan. Ca 17:34 på söndagens eftermiddag så skjuter Erik Nyberg 33-32 till Linköping mot Skånela. Robach har nog aldrig sprungit så fort... Jag var oerhört glad!

Lite notiser ifrån min upplevda handbollsvärld...

- Bär det av neråt i tabellen för H43 nu?
- Skräller Skuru mot Sävehof ikväll?
- Lugi vinner många matcher knappt. Starkt!
- Att se Champions League ger alltid bra inspiration.
- Det kan bli 7,5 timma handboll på lördag i Sporthallen.
- Normännen sägs överta Harrys under VM. Blir till att träna norska sånger. Jag kan redan "Fairytale", eller vad den nu hette...
- Matilda Boson lobbade på Robach i måndags, på jappepass! Vilka tjejer gör om det i Sverige? Hon e duktig den där Matilda!

Minns att Axnér pratade i våras om att det är viktigt att inte bara prata fys inom svensk handboll, att man måste se till dem som har handbollen. Skottet naturligt, blicken osv...

Sant så sant, men faktum är att när man tittar på CL så väger alla göbbar 95-100 kg minst och det är ganska många stora ben och bålar kan jag säga. Det är inget snack om att svenska ungdomar måste äta mera ägg och gröt, bry sig om sina armhävningar SAMTIDIGT som man skjuter 1000 skott i veckan.

Vad tycker du saknas i svensk handboll?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det saknas utrymme för vila - det är då återhämtning sker! FÖR mycket träning bryter ner och sliter samt bäddar för skador. Visa mer mänsklighet mot kroppen - kör inte över den!

    SvaraRadera
  2. Man kan käka pommes + bea å vägra träning då blir man en stor göbbe...

    SvaraRadera