söndag 20 december 2009

Juniorelitcupen

En helg fylld med max handboll i Katerineholm har jag bakom mig när jag nu sitter på tåget mot min hemtrakt, härliga GBG!

Jag såg nog en 13-17 tjejmatcher tillsammans med Jocke och Camilla (Förbundskapten och ass.). Jag själv fungerar som instruktör för 93-tjejerna på rikslägren. Nu kollade vi in alla 92-93or för j-landslagets räkning samt kommande riksläger för F93! Jag hann även med att se en del killmatcher, framför allt våra egna grabbar!

Adam Sjöö kom med i All-star! Gött mos!! Hampus Nygren var en av de 3 bästa m6orna enligt mig, riktig fighter! Kämpa på!

Bland tjejerna var Sofia Sandell mest framstående tillsammans med m6-Julia. Tyvärr räckte inte laget till mot GBG i a-kvarten. Killarna vann B-finalen...

Nu hoppas jag att mellansvenska förstår hur duktiga ungdomar vi har i Östergötland och ger dem en ordentlig träningsresa innan nästa juniorelitcupen! Gärna med start INNAN sommaren...

Många duktiga spelare var det på plats i Katrineholm. Eftersom jag är part i målet eller hur man nu skall säga så väljer jag att inte kommentera för mycket om tjejerna. Är ju med och tar ut dem till riks 3 bland annat. Killarna däremot är jag imponerad av Göteborgs målvakt Johannesson, Hallands H9:a samt Julius Martinsson i Blekinge. Herr Östlund i Uppland är en mycket lovande V9 och! Sthlm hade inte sitt bästa lag denna gång tyvärr...

Som sagt, hoppas, hoppas att man från förbundet tar detta på ett seriösare sätt nu!

Go afton!

1 kommentar:

  1. När tas spelarna ut till steg 3? antar att man även vill se hur de utvecklas i samband med steg 4 och 5. Kommer ni följa tjejerna på olika orter under steg 4 eller bara steg 5?
    De tjejer som ej kommer till steg 5 har de mindre chans att komma med eller hur tänker man. Likaså de som ej varit med i juniorelitcupen av olika anledningar har de mindre chans att komma med?
    Bara nyfiken på hur det går till.

    SvaraRadera