söndag 6 december 2009

Grattis Sverige!

Inte bara till segern utan också till det faktum att vinst mot Brasilien kan betyda en hel del för fortsättningen. Detta då Brasilien slog tillbaka Frnkrike igår med 2 bollar. Vinst och Sverige är minst 2 poäng före Kongo, Frankrike och dessutom Brasilien. Spännande...

Flognman, den gamla räven va bra igår! Inte bara i målprotokollet utan som arbetshäst i det svenska försvaret, modell stormaktstiden i andra halvlek. Nu syns det inte lika mycket resultatmässigt då Grundström ersatts av Kain i målet. Kain är duktig, men ligger på en 4-7 räddningar färre per match om jag inte är ute och cyklar...

För första gången fick jag personligen uppleva Petra Skogsberg göra en bra landskamp i det blågula tröjan! Lovely! Bra på andra kanten var också Jenny Wikensten.

På 9m var det lite sämre ställt igår. Mot offensivare försvarsspel saknar jag en snabbare uppställning både fotarbetsmässigt och passningsmässigt. Wallén hade varit bra tror jag, liksom Helgesson som inte ens var ombytt. Nu har vi, tror jag, mött det lag som spelar mest offensivt som väl är. Gulldén kan passa bra, men är lite trög i fötterna ibland...

Match mot Brasilien 12:00 och Sverige bör mönstra samma manskap som vid Kongovinsten med undantagen att Holmgren ersätter Walter för att få in lite ny energi samt att Helgesson ersätter Isaksson, om nu Tessan H kan spela? Dessutom vill jag se mera av Johanna Ahlm!

Lycka till nu Johansson och Johansson med alla goa gömmor i laget. Ni behöver det mot Brasilien! Jag tror på er!

Slutligen en fundering...
... Premiärmatcher, varför skall det vara så svårt? Sveriges damer igår, liksom RPs juniorkillar som var ett helt annat lag i match 2. En oläst gåta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar