fredag 4 december 2009

Damerna först...

...som det heter!

Jag har en tanke med årets dam-VM...

1. Många skriver, många refererar och överallt finns infon.
2. Vad skall jag då göra?
3. Något som inte alla andra gör...

Redovisa tekniska fel? Målskyttar? Nja...

Jag skriver om damernas VM ur ett...
1. Eget perspektiv. Vad tycker jag? Hur skulle jag ha gjort?
2. Ur ett tränarperspektiv. Dvs, vem skulle ha spelat, hur ställer vi upp på banan och varför?
3. Något som någon frågar via kommentarer...

12:00, match mot Kongo och givetvis krävs seger direkt!
MV: Kain skall spela alla matcher från start! Det bästa skall alltid börja!
V6: Boson är given!
H6: Wikensten tills Wirén visar att hon är bättre!
M6: Fröken Wallter känns som den hetaste m6:an sett till omställningarna tills motsatsen är bevisad. Alternativ 2 är Holmgren. Wiberg spelar nonstop bakåt och byter med Ahlm/Gulldén.
v9: Torstensson startar alla matcher i min värld! Ahlm kan komma in på V9 efter 10-15 min om det passar.
M9: Platsen är för Ahlm/Gulldén. Gulldén börjar då hon känns som det tydligaste spelföraren. Sverige är beroende av trygga första 5-10 minutrar!
H9: Hmm... Helgesson? Jacobsen? Isaksson? Om nu Helgesson är med i truppen så måste hon vara tillräckligt bra för att spela. Kör på henne!
Ett byte anfall/försvar!

En joker i turnerningen kanske kan bli Helgesson som m9:a? Hon kan nog driva upp lite mera tempo än Gulldén. Skogsberg och Flognman får nog inte spela så mycket...

Intressant att se vem av Jacobsen, Isaksson och Helgesson som Johansson/Johansson väljer sist!?

Till sist... En bra sida med info om TV-tider och liknande, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar