fredag 19 december 2008

Välkommen!

Hej alla läsare! Välkommen!

Här är en ny blogg, en blogg om handboll! En sport som ni hädanefter skall få veta mer om, mycket mer om!

Jag som kommer att skriva här titt som tätt heter Erik Larholm, 27 år gammal. Jag är född och uppvuxen i Göteborg. Efter 7 år i Stockholm så bor jag numera i Linköping. Är till vardags tränare för RP IFs damlag och handbollsinstruktör för specialidrotten här i stan.

Sedan 10 år tillbaks i tiden är jag tränare. Är också handbollsdomare samt har varit spelare. Under mina år i Stockholm så hade jag hand om stadslaget P92 och jobbade på Vittra handbollsgymnasium. Tränade också Skurus juniortjejer i 4 år. Moderklubben är IK Sävehof.

Det jag skriver kommer att handla om Linköpings handboll, om handbollen i Östergötland, men också om våra landslag och om handboll i stort. Ja, lite av varje helt enkelt. Fast bara handboll!
Det jag tycker, tänker, upplever och vill dela med mig av kommer du att kunna läsa om här. Vill du att jag skriver eller tar upp något speciellt är du välkommen att höra av dig till mig!

Återigen, välkommen till handbollsbloggen!

Nu bär det snart av till Katrineholm där juniorelitcupen spelas. En cup där landets alls stads- och distrikslag möts. Killarna och tjejerna som spelar där är födda -91, -92.

På återseende!

RP IF, laget jag tränar.

6 kommentarer:

  1. Tycker att det är på tiden att Corren fixar en Handbolls Blogg bra jobbat och jobba på för handbollen i Östergötlan det kan bara bli bättre nu.

    En Handbolls följare

    SvaraRadera
  2. Jättekul med en handbollsblogg! Jag kommer bli en trogen läsare!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad trevligt med din handbollsblogg Erik. Jag kommer att följa den förstås.

    SvaraRadera
  4. Vad är en bild utan en banan..

    SvaraRadera
  5. Och en halvgömd spelare i mitten mellan de två raderna...What´s with that?

    SvaraRadera
  6. Tycker också att en handbollsblogg blir kul att följa. Hoppas den kommer innehålla handboll från fler klubbar än RP bara.

    Lycka till o God Jul!

    SvaraRadera