söndag 28 december 2008

Dags för final

Gårdagens första semifinal vanns enkelt av Sävehof. Framåt gjorde de lite som de ville. Många, många bra lägen!

Skuru sprang och sprang, men jag vet inte riktigt hur mycket de bestämmer i sitt anfallsspel egentligen.

Match 2 blev lite roligare rent spänningsmässigt. Västerås ändrade taktik och de vann man på kan man ju säga. Skövde löste aldrig 2-punkten. Märkligt egentligen...

De juniorlag som spelar Lundaspelen borde ha en stor fördel när JSM skall avgöras 10-11 januari. Bra matcher, många matcher och tätt inpå steg 4. De som inte spelar något under mellandagarna är beroende av bra träningar. Längre än 4-5 dagar utan boll är för mycket!

10-11 spelas steg 4 i Linköping. Hoppas att Östergötlands handbollsspelare kommer och tittar. Att se Kärra, Lundagård är något som jag tror kan vara mycket lärorikt!

En timma till match om 3:e pris. Webbsport igen, hela eftermiddagen! Skövde är sugna på revansch och vinner. Sävehof vinner finalen. Vi får la se om jag har rätt...

Jag gillar inte Janne Wigrens snack om att det inte finns underlag till en damallsvenska. Det han sa i direktsändning igår är tråkigt att höra. Om det är något som kommer att utveckla lagen under elitserien är det damallsvenskan! Jag har skrivit om det förrut, men kanske läge att publicera detta inlägg igen!

Trevlig handbollseftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar