söndag 21 december 2008

Ett par dagar juniorelit

Katrineholm innebär allt som oftast Sverigecup eller Juniorelitcup. Det kan också innebära tuffa, stenhårda rixläger... Denna gång var det 91:or som skulle visa vilket distrikslag som är Sveriges bästa.

Stockholm och Göteborg spelade både dam och herrfinalen. Stockholm vann på tjejsidan, Göteborg på killsidan. Förklaringen kan nog ligga i att dessa grabbar och töser går på handbollsgymnasium, spelar bra matcher för det mesta, div 3 som sämst om jag inte är fel ute vad gäller herrarna. Tjejerna i de vinnande lagen spelar elit, div 1 och div 2.

Östergötlands killar spelar div 3 och div 4 handboll. Detsamma gäller tjejerna. Svårt då att få det motstånd som krävs för att hänga med. Tråkigt! Här måste vi göra något... Mer om det en annan gång!

Av det jag såg så var Adam Lönn duktig i Östergötland. Johan Assarsson i mål var också duktig när han hade hjälp av försvaret!

Fanny Lundgren var den som jag tyckte visade bäst takter i tjejlaget. Målvakterna gjorde vad de kunde, men lätt var det inte!
Återstår nu att se hur det går för Östergötland i Sverigecupen som spelas i mitten av Januari. Då spelar de bästa 93orna på samma ställe och med samma upplägg.

Nedan helgens lika som bär! En av domarna och Björn G. Hade det varit blont hår så hade det varit brorsan, precis likadant kroppsspråk.




Vi får se hur ofta jag skriver här. Det kan bli flera gånger om dagen, ibland ett par gånger i veckan. Planerar också att publicera några inlägg från min förra blogg för som är nya läsare.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar