onsdag 18 augusti 2010

Sverige illa ute

Förlust mot Danmark i JEM, här följer Jörgen Sjöös rapport direkt från det handbollskulturella östeuropa...

Sverige-Danmark 30-31 (15-14)

En jämn och tät match under nästan 60 min.
Viktor Östlund är ritigt het i inledningen med bra skytte.
5-7 efter 10 min, då hade Sverige precis missat en straff, något som man tyvärr gör alldeles för ofta. Sånt är ju livsnödvändigt i jämna matcher som denna.
Adam fick väl var på banan ungefär 13 min i första halvlek inget i den andra.
Tre styrmer på Danmarks storstjärna fich han med sig, alltid något, noll utspel.
Det jag tycker avgör matchen i den andra halvleken är två saker.
1. man har ingen vidare bra lösning på Danmarks 5-1 försvar.
2. man är för passiva i eget försvarspel mot Danskarnas 2:a vågs tryck.

Bra i laget : Viktor, Daniel, och mv inhoppet från Anton..

Kroatien - Serbien 26 -21

Sveriges insatts mot Kroatien växer ju mer man ser hur starka de är..
Kan det vara så att mästare heter Kroatien...

I morgon möter Sverige Serbien, ett mycket kompetent lag som nästan har
hemmaplan och det kommer höras i hallen..
Men jag tror på Svenskt seger..

Vi spelade mot Katrineholm igår. Skoj att lira match idag. Lite upp och ner givetvis, men en del ljusglimtar. Vår nye tysk Simon gjorde ett bra intryck.

Söderman, Johan är igång med sin blogg igen. Mycket bra Johan!

Idag måste alltså Sverige vinna mot Serbien. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar