fredag 23 april 2010

Sköna fredag

Sävehofs 2 raka mot Guif glädjer mig mycket då jag har just Sävehof som moderklubb! På det sätt de tog ner de snabba röda lirarna i match 1 var imponerande! Forsberg i mål imponerade mycket han med, snacka om att han var påläst då Guifs bägge kanter kom till skott!

Det var såklart en ny match i E-tuna igår, Guifs 8:e spelare! Ändå lyckas Sävehof knyta ihop säcken och vinna. Man hade 4 mål i paus, 25-25 en bit in i andra. Detta blev 28-30 efter det att Forsberg räddat det sista skottet.

Jag har svårt att se hur Guif skall vända på detta. Inte nog med att de måste vinna 3 raka mot laget som vann serien, två av dem är på bortaplan!

Sävehof vinner, tror jag... och man gör det på försvarsspelet! I alla fall var det så i match 1. Återstår att se hur match 3 utvecklar sig...

I helgen får vi också bekanta oss med damsemifinaler igen samt Drott-Ystad. Att Drott vann första var för mig överraskande, men ändå inte en stor sådan. Man känns väldigt stabila och har dessutom en mycket bra målvakt längst bak. Ystads dito är inte alls lika stabila. Hur denna matchserie utvecklar sig får vi alltså se i helgen.

Finns det någon som tippat Drott i final innan säsongen? Jag tror inte ens laget själva har gjort det!

Slutligen en länk till TV-matcherna... Ha en bra helg!

PS. På onsdag visas Ålborg-FCK från det danska slutspelet för herrar. Lennartsson, Boqvist, Larholm, Kjelling, Hvidt m fl i samma match. Det blir nåt de! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar