söndag 10 maj 2009

Finalanalys

Damernas final var inte så mycket att säga om. Sävehof spelade bäst, hade bäst spelare o s v...

Herrarnas final var riktigt skoj! Många fina prestationer! Kappelin i mål, Bliznacs skytte, Guifs genombrottsspel och massa spänning.

Ett par frågetecken dock! Glenns attack på Zacke, varför inte rött? Tänker mig den matchbilden... Alingsås utan Glenn bakåt en hel match. Vilka hade vunnit då?

En polare till mig menade att det t om vad uteslutning! Jo, kanske. Snyggt va det inte och bland det värsta han sett sa han. Jag håller med! Minst rött i alla fall! Undrar om domaren såg?

Nu är det svenska slutspelet slut. Det danska pågår för fullt. Danska tv 1 har nog en del av oss även i Linköping?

Champions League-final på gång me, det blir en härligt match det.

Många lags försäsonger som har gått igång. Vilka som spelar var är ännu inte klart vad jag vet. NKIK och Vadstena spelare div 2 nästa säsong på damsidan i alla fall. RP gör detsamma...

På herrsidan spelar LHK i div 1 södra, Mantorp i div 2. Samma som LHKing antar jag. Kan bli roliga matcher där.

På återhörande...

1 kommentar:

  1. Hej! Kul blogg detta! Fräsch och aktuell. Ja, finalerna var verkligen topp! En del "läktarprofiler" syntes ju också. Bankettmenyn innehöll väl biff med FINALINGSÅS!

    SvaraRadera