torsdag 2 september 2010

Tystnad

Jag bryter tystnaden med att fundera, precis som alla andra vilken av de två div 1-serierna som är den bästa? Är frågan relevant?

Ser man till uppdelningen av de bägge serierna så kan jag ju vara tråkig att säga att det aldrig kommer att betyda något. Indelningen görs enbart geografiskt och så lär det förbli eller?

En kvalserie mellan 2:an och 3:an från de bägge serierna innan kvalet uppåt kanske skulle utbringa en viss rättvisa?

Då vårat lag hamnat i norra så har jag inte alls koll på södra. Vi möter Borås och Cyrus kommande helg, låt mig återkomma och sedan jämföra dem med Irsta, Nyköping och senare övriga lag i den norra serien...

Idag får vi landslagsbesök på träningen, sköj!

Bundesliga har börjat och alla svenska serier är bara ett handbollskast bort. Antar att jag inte är ensam när jag säger att jag vill höra domarens signal som innebär att minut 1 tar sin början i seriespelet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar